2025 YILI MAVİ KOD TATBİKAT SENARYOSU
25.06.2025 tarihinde saat 14.33 civarında hastanemiz Dahiliye Servisinde hasta odasında yatmakta olan bir hasta fenalaşmıştır. Yapılan tüm müdahalelere rağmen hastanın kalbi durmuş tansiyon ve nabız alınamadığı için görevli hemşire tarafından acil olarak mavi kod çağrısı verilmiştir. Diğer taraftan da hastaya servis çalışanları tarafından müdahaleye devam edilmiştir. Tatbikat gözlem ekibi habersiz ve Dahiliye Servis telefonundan 2222 mavi kod çağrı numarası aranarak verilen bu mavi kod’da mavi kod ekibinin olay yerine varış zamanını gözlemlemiştir. Ekibin tamamı çağrı noktasına geldikten sonra 2222 aranarak mavi kod durumu sonlandırılarak ekibin olay yerine geliş süresi gözlenmiştir. Mavi Kod Ekibinin tamamının 2 dakika 03 saniye içerisinde olay yerine intikal ettiği tespit edilmiştir. Mavi kod ekibi eksiksiz tam olarak müdahale malzemelerini yanlarında getirdiği görülmüştür. Hastaya ilk müdahalenin ardından sedye ile transfer edilen hasta hemen resüsitasyon odasında takibe alınmıştır. Çağrıya 3 dakikanın altında katılan ekip üyelerine teşekkür edilmiş olup ayrıca diğer katılımcılara da teşekkür edilerek tatbikat sonlandırılmıştır.
Karar ve Sonuç: Yapılan mavi kod tatbikatı başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiştir.
Tatbikat Yeri
Dahiliye Servisi
Tatbikat Saati
14.35
Tatbikatta Rol alanlar
Dr.Nevzat Filikçi, Hem. Hilal Koçak, Hem. Fatma Zehra Çetin, Güv.Himmet Karakaya, Beyza Nur Güvenç
Hasta
Fatma Nihan Güdendede
Kamera Kayıt
Hem. Rukiye Gürbüzcan
Senaryo ve Uygulama
Rukiye Gürbüzcan, Fatma Zehra Çetin
Katılımcılar
Mavi Kod Ekibi; Dr.Nevzat Filikçi, Hem. Fatma Zehra Çetin Güv.Himmet Karakaya, Kalite Direktörü Rukiye Gürbüzcan